operatie geopereerde arm, aan hand

Je bent maanden regelmatig naar het ziekenhuis geweest, bent van heel nabij gevolgd.<br>Nu is de behandeling afgelopen en word je voor enkele maanden naar huis gestuurd. Een zwart gat ligt op de loer.
<br>In deze rubriek kan je praten met andere mensen die hetzelfde meemaakten!

Moderator: Rikkert

operatie geopereerde arm, aan hand

BerichtDoor Anja S » Za Jun 20, 2009 1:40 am

Vorig jaar omstreeks deze tijd een borstsparende operatie gehad plus poortwachter controle, poortwachter was niet schoon, er is toen voor 2/3 klieren weggehaald, ik heb dus nog 1/3 over. en 31 bestralingen. Ik ben nu weer ""gezond""
Nu heb ik een trigger duim, erg pijnlijk en daar gaat mijn chirurg (zelfde als van de borst ok) een einde aan maken door een peesje door te snijden, poliklinisch.
Mijn fysiotherapeute zegt nooit doen, je krijgt een oedeem arm, mijn chirurg heeft gezegd: kan makkelijk.
Wie moet ik nu geloven? :?:

Alvast bedankt,
Anja S
Anja S

Re: operatie geopereerde arm, aan hand

BerichtDoor Rikkert » Za Jun 20, 2009 2:41 am

Moeilijk Anja, ik weet er geen antwoord op.
Zelf heb ik okselontruiming gehad aan beide kanten, in UZ Jette hebben ze me aangeraden de PAC altijd te houden, want nooit prikken in de armen.
Hier in de US vinden ze dat geen probleem, omdat het al meer dan 5 jaar geleden is, de pac is er dus ondertussen uit en sindsdien ben ik al minstens een 10-tal keer aangeprikt in de armen, zonder enig probleem.
Alleszins zou ik toch nog eens elders mijn licht gaan opsteken, want een oedeem-arm is geen lachertje.

Suc6!
Rikkert

BerichtDoor jeanette » Ma Jun 22, 2009 9:44 am

Hey Anja,
Niet om je af te schrikken hoor, maar misschien moet je toch echt ook bij een andere chirurg nog eens gaan overleggen. Ik ben dus het 'slachtoffer' van een oedeemarm en ik kan je verzekeren dat dat alles behalve een pretje is. Toen ik voor m'n borstreconstructie in Aalst een scan van m'n buik moest laten maken zagen ze op radiologie m'n arm en daar zeiden ze ( uit zichzelf) oh in die arm prikken we niet.
Kijk wat moet dat moet, maar als een chirurg er lichvoetig over heen gaat van "geen probleem"... Er wordt weinig aandacht aan oedeemarmen geschonken en ik vind dat veel artsen er ook te weinig van af weten (hoeft natuurlijk ook niet, ze kunnen niet alles weten) daarom moet je als patiënt er extra alert op zijn.
Hoe dan ook, ik wens je veel sterkte toe.
Jeannette
jeanette

BerichtDoor Anja S » Vr Mrt 05, 2010 12:44 am

:D Het is al weer een tijd geleden dat ik hier mijn vraag stelde, inmiddels zijn er 2 operaties aan mijn hand geweest, die duim en ook nog een carpaal tunnel syndroom. Daar was ik erg bang voor. Er zijn in de OK extra steriele maatregelen getroffen. Het bloedleeg zijn was kort.

Het herstel duurt veel langer dan normaal, met maar 1/3 okselklieren, de operatieveld werd erg rood, dik en warm. HA schreef kuur voor en terug naar de neurochirurg.
Ik kon direct terecht. De reactie was volkomen normaal, een steriele infectie, stop kuur, doet niets met het aangedane gebied. Soms duurt het 1.1/2 jaar, voordat de genezing totaal is.
Ik moest in een speelgoedzaak zo'n knijpballetje kopen, om oefeningen mee te doen.
Ik kan zeggen dat beide ingrepen zijn geslaagd, mijn vingertoppen gevoel zijn terug, en mijn duim knakt niet meer.

Mijn ervaring met een ingreep aan de geopereerde kant is goed verlopen, geluk gehad? dat weet ik niet, daar voor moeten meer patiënten hun ervaringen hier met ons delen.

iedereen veel sterkte met alles.
Anja :!:
Anja S

BerichtDoor kimberly » Wo Mrt 10, 2010 8:03 am

Hoi,
ik moet volgende dinsdag ook ge-opereerd worden ,
aan carpal tunnel en knikkende middenvinger , rechts.
dus niet aan de ge-opereerde kant van borstkanker maar volgend jaar wel .
Dezelfde symtomen zijn er al .
De dokter heeft daar trouwens helemaal niets over gevraagd ivm de borstoperatie.
groetjes , kimberly
kimberly

BerichtDoor Rikkert » Do Mrt 11, 2010 4:48 pm

Dank voor de update Anja! Blij dat het zo goed is verlopen.

En Kimberley, toch een beetje lomp van die dokter dat hij dat niet vroeg> Maar gelukkig is het aan je niet-geopereerde kant, dus geen extra risico.
Veel geluk ermee!
Rikkert

Terugkeren naar Geen ziekenhuis meer?