Door Nicolekebolleke » Za Mei 09, 2009 6:09 pm
Hoi Phieke,
Lief dat je naar mama vraagt, doet me goed.
Om eerlijk te zijn zit het even een beetje tegen, maar er is ook heel veel goed nieuws.
Er zijn geen metastasen gevonden in lever, botten en longen dus dat is geweldig nieuws.
Behandeling wordt :
5 weken bestraling borst, oksel en hals
4x AC (om de 3 weken)
12 x taxol (iedere week)
2 jaar tamoxifen
5 jaar aromataseremmers
Eigenlijk zou ze 28 april begonnen zijn met de bestraling, maar helaas kon dat niet doorgaan doordat op 24 april spontaan een hematoom in de borst is geopend. Litteken is 3 cm opengemaakt en borst moet uitgebruist worden en opgestopt met lintgazen. En toen is ze een beetje gaan sukkelen, de apotheek kon op vrijdag niet alle materialen leveren, waardoor de thuiszorg het hele weekend niet goed heeft kunnen spoelen en uitbruisen en op woensdag is ze gelukkig naar de wondzorg doorverwezen, maar nu blijkt een tweede schijf voelbaar (infiltraat ? abces ?) Wij waren die week op vakantie en ik kon dus niks voor haar doen, echt balen. Nu ziet de wond er erg lelijk uit, de huid rondom het litteken is erg dun geworden en de borst qua omvang als een plumpudding in elkaar gezakt. je begrijpt allemaal niet om vrolijk van te worden. en uitstel van bestraling.
Nu is ze opnieuw ingetekend voor de bestraling en we hopen dat ze volgende week alsnog kan starten met de bestraling.
Twee weken vertraging, het knaagt aan me, twee weken extra kans voor al die microscopisch kleine monstertjes die we zo graag weg willen hebben.
Ze ziet erg op tegen het komende half jaar, we slaan ons er doorheen en ik zal er zoveel mogelijk voor haar zijn, en hoop echt dat ze mijn zorg toelaat het lijkt of ze momenteel een muurtje om zich opbouwt, zal wel zelfbescherming ben, maar ik vind het wel moeilijk.
Morgen moederdag ik merk dat ik er tegenaan hik, heeft nu opeens een zwaardere betekenis.
Doet goed even mijn hart te luchten, het lijkt wel alsof iedereen om me heen denkt, dat na de operatie de kanker over is en mama beter is.
liefs Nicole