ook uitzaaiingen

Krijg je af te rekenen met uitzaaiingen en wil je daarover praten met andere mensen?
<br>Maak dan gebruik van deze rubriek om je vragen te stellen!

Moderator: Rikkert

Re: ook uitzaaiingen

BerichtDoor Rikkert » Ma Jan 12, 2009 7:17 pm

Hoi Ien,

goed dat je zo bezorgd bent om je zus, ze kan vast alle steun gebruiken in deze moeilijke tijd.
Ik begrijp het wel dat ze zegt liever te stoppen met de behandeling dan door te gaan in deze omstandigheden, de bijwerkingen zijn niet voor iedereen gelijk. Ik heb een vriendin die nauwelijks bijwerkingen heeft en een andere die ook zo slecht reageert op taxol dat ze ermee moest stoppen, want haar lichaam kon het niet meer aan.
Ik hoop dat het gauw een beetje beter gaat of dat er kan overgeschakeld worden op een behandeling die voor haar minder nevenverschijnselen geeft.

Blijf haar steunen Ien, hoewel ik best weet dat het voor jou ook pijnlijk is iemand die je graag ziet zo te zien lijden.

Sterkte allebei,
Rikkert

BerichtDoor wolver » Ma Jan 12, 2009 8:42 pm

Ook ik kreeg vorig jaar okt. na vele onderzoeken te horen dat mijn borstkanker na 11jr.is uitgezaaid in botten lever en buikvlies.
Wat een domper als je aan iets heel anders dacht.Maar het is zo en ik wil verder nog genieten van mijn kinderen en kleinkinderen[de 5de op komst]. Ben nu zo"n 12wkn.aan de femara maar weet nog steeds niet of dit aanslaat.Wel waren bij de laatste controle mijn leverwaarde beter en moet nu weer wachten tot13.februari.Ook krijg ik 1keer pm.kalktoevoeging voor mijn botten.Slik op dit moment geen pijnstillers maar af en toe paracetamol. Alhoewel ik me de laatste tyd redelijk voelde is dit sinds 1wk.weer minder pijn in mijn onderrug en bovenbenen met name bij aanraking.Dan denk je weer gaat dit wel goed? En vermoeidheid is elke dag aanwezig maar daar kan je nog mee leven.ben van nature altijd een bezige bij geweest en erg aktief en dat is wel afzien.Maar probeer wel positief te blijven maar soms zakt de moed wel in je schoenen,heb natuurlijk ook bijwerkingen van de hormonen.Zou wel eens willen weten of er ook lotgenoten zijn die de femara al een tijdje slikken ivb.met uitgezaaide borstkanker en wat hun ervaringen zijn op de lange termijn.
Als dit niet aanslaat kom ook ik aan de chemo of een combinatie ervan maar ik wil iedereen die in hetzelfde schuitje zit willen zeggen probeer positief te blijven en heb je een goede dag geniet ervan.

Vera.
wolver

BerichtDoor Rikkert » Ma Jan 12, 2009 9:25 pm

Goh Vera, ik hoop zo voor je dat de Femara aanslaat.
Bij mij is dat alleszins het geval geweest, de Femara heeft meer dan 4 jaar prima gewerkt, dan terug een opflakkering en daarom overgeschakeld op Nolvadex, bijna 2 jaar geleden nu, weer met succes.
Ik hoop dat voor jou dat je nog heel lang chemo-vrij mag blijven en de AI's goed zullen werken.

Sterkts!
Rikkert

BerichtDoor joko » Do Jan 22, 2009 2:01 pm

hoi Ien

Ik wil even reageren op jouw bericht over je zus. Afschuwelijk zeg, als je je zus zo ziet lijden. Ik herken je verhaal , mijn beste vriendin is al 2 jaar ziek, na borstkanker uitzaaingen in lever en buikvlies. Veel chemo's gehad maar die hebben niet geholpen, helaas is er nu niets meer aan te doen, t gaat steeds slechter met haar. T is ontzettend moeilijk om mee om te gaan, zijn er misschien nog andere mensen die dit herkennen, ik zou graag praten met mensen die hetzelfde meemaken en tips krijgen hoe je zo iemand het beste kan steunen. Op deze site staan voornamelijk verhalen van patienten zelf, ook afschuwelijk om allemaal te lezen. Weet iemand misschien waar ik terecht kan voor hulp voor de naasten?

allemaal heel veel sterkte toegewenst
Jolanda
joko

BerichtDoor metz » Wo Jan 06, 2010 11:11 am

Hai Alle.Ik heb uitzaaiingen im me oksel en op me botten.Onder me oksel ben ik nu bestraald voor de pijn die het gaf,het gaat nu iets beter.PIjn in me botten heb ik niet krijg ook apd en slik veel pijnstillers en heb morfine pleisters.Blijf positief ben nu 49 en zou graag nog oma willen worden.Word allleen zo moe van iedere keer weer naaar dat ziekenhuis en de apotheek. Groetjes astrid.
metz

Vorige

Terugkeren naar Uitzaaiingen